监理检测网论坛

注册

 

发新话题 回复该主题

World Bank Office Beijing Procurement Ex-Post Review [复制链接]

1#

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

World Bank Office Beijing Procurement Ex-Post Reviewm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Name of Project:m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Inner Mongolia Highway Project
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Loan/Credit No:m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
L4663-CHA
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Task Team Leader: Supee Teravaninthornm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Reviewer:m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Hongkun Yang
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Review Period:m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
January 2004 ~ May 2005
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Date of Review: May 19, 2005m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
(a) Prior Review Thresholds

Worksm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Goodsm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Consulting Firmsm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Individualsm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

$2,000,000m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

$200,000m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

$100,000m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

$50,000m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
(b) Procurement Methods
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Civil Worksm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Goodsm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Consulting Firmsm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

ICBm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
>$10,000,000m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
>$100,000m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
QCBSm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
All cases except as provided belowm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
NCBm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
<$5,000,000m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
>$200,000m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
<$m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
>$ N/Am䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
QBSm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
<$N/Am䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
CQm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
<$100,000m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Shoppingm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
<$ N/Am䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
<$100,000m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
SSm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
<$100,000m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Otherm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
N/Am䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Otherm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

No. of Contracts in Review Periodm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

No. of Contracts in Representative Samplem䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Categorym䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

NCBm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Small Workm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Shoppingm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

FAm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Totalm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

NCBm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Small Workm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Shoppingm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

FAm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Totalm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Worksm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

9m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

18m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

15m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

42m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

5m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

7m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

5m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

17m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Goodsm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

2m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

2m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

2m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

2m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Categorym䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Firms m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Individuals m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Totalm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Firms m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Individualsm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Totalm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Consultantsm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

0m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

0m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

0m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

0m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

0m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

0m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
An ex-post review mission visited Xinchengzi District PMO and New Agriculture Park PMO, Shengyang on January 16 – 19, 2005, and Cheng’an District PMO, Hebei PMO on January 24 – 26, 2005 respectively. 19 out of the 44 contracts subject to post review have been selected for detailed review focusing on verifying whether the Bank’s procurement procedures and contracting processes being followed properly. The mission is basically satisfied with the performance of the selected three PMOs in conducting the procurement procedures and confirmed that the documentation system are maintained as per required standards. However, there are some deficiencies identified during review, which are presented as below:m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Major Findings:m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Sheet 01 ~ Sheet 05 for Xinchengzi PMO, Shengyang:m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
1.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
The full payments for these contracts have been verified and paid to the contractors by the District PMO, but not replenished back to the PMO’s account after nearly one year of submitting full application documents. Upon enquiry, the mission was informed that the internal review process at municipal and provincial levels takes a very long time period.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Sheet 08 ~ Sheet 10 for New Agriculture Park PMO m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
2.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Three contact packages were procured in one bid through NCB procedures. In the bidding document, the required turnover amount and the cash flow amount were the same numbers for all three contracts. It is not appropriate by applying one set of criteria when the contracts have different estimated costs. For the contracts in Sheet 08 and Sheet 09, the required cash flow of 1.5 million is less than the common practice 2 times of the projected monthly production income of the contract. For the contract in sheet 09, the required turnover amount of 20 million appears higher. Similarly, the bid security amounts should not the same for three contracts.
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
3.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Sheet 08: The lowest bidder withdrew its bid by his written confirmation. But the PMO didn’t forfeit the bidder’s security which was required in the bidding document.
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
4.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
A cash amount of 10% contract price was deposited to the Employer’s account to serve as performance security for all three contracts. The mission was informed that such manner is a common practice for mid & small size construction companies.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Sheet 11 and Sheet 12 for Cheng’an PMOm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
5.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
The numbers for the required annual turnover and the cash flow were not indicated although the criteria basis given in the bidding document.
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
6.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Similarly to the findings in above paragraph 4, the performance security was provided by the contractors in cash, not in the form of bank guarantee as provided in the bidding document.
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Recommendations:m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
1.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
The center PMO and provincial PMO Shengyang shall review the issue concerning over-delay in replenishment of the district PMO’s eligible payments and solve it as soon as possible. Also, the PMOs at different levels should simplify their internal review procedures and ensure timely replenishment in the future.
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
2.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
In case of more packages in one bid, the numbers of the required annual turnover and the cash flow, the bid security amounts, other particulars required in the bidding document should be specified for differences to each contact when their estimated costs are considerably different.
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
3.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
The PMOs should forfeit the bidder’s bid security if the bidder withdraws or modifies his bid after the submission deadline and then move the award to the next ranked bidder.
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
4.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Under the Bank’s Guidelines, the performance security is required to protect the Borrower in case of breach of contract by the Contractor. This security shall be provided in an appropriate form and amount as specified in the bidding document. Replacing such security by a cash amount would adversely impact on the contractor’s cash flow for the construction.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
5.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Under the NCB bidding procedures, the qualification criteria for annual turnover and cash flow should be clearly figured out according to the estimated contract cost and the construction period.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Enclosed: 1)m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
A draft follow up letter to PMO
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
2)m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Individual Ex-Post Review Reports
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Cleared by: Bertrand L. Ah-Sue, Procurement Unit Chief m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Date: March 8, 2005m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

World Bank Office Beijingm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Procurement Ex-Post Reviewm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

Goods & Worksm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL

m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Name of Project: Inner Mongolia Highway Project m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Loan/Credit No:
L4663-CHAm䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Award Date: February 16, 2004m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Amount:
RMB10,213,221m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Contract Number: LJ-8m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Contract Description: Building Construction Xinhe Aream䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Sheet No: 01m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Works: _×_ Goods: __m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
ICB: __m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
NCB: _×_m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
International Shopping: __m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
National Shopping: __m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Others (specify)m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
___
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
Report variances from accepted Bank or national procurement policies, procedures or SBDs, in reference to Annex B of OD 11.01.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
.........m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
您所在的用户组无法下载或查看附件
m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
本主题由 管理员 kiii 于 2011/2/3 10:51:52 执行 移动主题 操作
分享 转发
TOP
2#

回复:World Bank Office Beijing Procurement Ex-Post Revi...

Report variances from accepted Bank or national procurement policies, procedures or SBDs, in reference to Annex B of OD 11.01.m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
......m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
更多请下载一楼附件m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
TOP
3#

回复:World Bank Office Beijing Procurement Ex-Post Revi...

看不懂m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
TOP
4#

回复:World Bank Office Beijing Procurement Ex-Post Revi...

世行,内蒙古自治区的什么项目的公告吧m䠂ÞtXeábbs.3c3t.comº ¬K«ÉL
TOP
发主话题 回复该主题